Harc és vadászat
Az oldalon - bár sokak szerint már tény, hogy a userek nem szeretnek karaktereikkel harcolni - mindenesetre a harc kap egy rendszert és bárki kezdeményezhet a segítségével. A farkasoknál mindennapos dolog, hogy a magasabban álló dominánsabb egyed megalázkodásra készteti az alacsonyabb rendűt. Ezt a user legtöbbször el is fogadja, ha olyan a karaktere meg is teszi. Ám mi van ha mégsem? Mi a helyzet, ha valaki magasabbra szeretne jutni, ha valaki meg akar küzdeni a jogaiért, a társa védelméért vagy egy új falkáért?
Hát. Harc.
-
Legyen okod a kezdeményezésre!
Ezt jelezheted a reagban.
-
Dolgozd ki a taktikát!
Nagyon sokat fog számítani győzelem kihirdetésekor. Vezesd le kérlek a reagban.
-
Kötelező a feltételes mód használata!
Támadj, de úgy, hogy a másiknak legyen esélye reagálásra, ne az legyen hogy egy reag után már viszed el a pálmát... Példa: Lupus ráugrott Canis hátára, ha a másik még mindig a földön volt vagy nem vette észre a támadó Lupust.
-
Védekezz, de ne vonj magad köré pajzsot!
Senki sem sebezhetetlen! Ha elég okos vagy, előre gondolkozol és leírod, hogy ellenfeled következő támadásai mik lehetnek és azok ellen hogyan fogsz védekezni, de persze ilyenkor fennáll az esélye, hogy kiaknázza a lehetőséget és kombinálja őket vagy kitalál egy újat amire nem számítasz.
-
A farkasok harca általában gyors, külső szemlélőnek kesze-kusza. Legfőképpen a másik nyakát próbálják harapni, karmaikat nem használják csakis a fogukat. Akkor van vége, ha a győztes a földre szorítja a másikat. A harc nem végződhet halállal, csak ha a vesztes usere megengedi. A valóságban is beáll ilyenkor a farkasoknál a harapásgátlás (kivétel terület védésekor).
Hogyan zajlik ez a szerkesztői szemszögből?
A harcokat szigorú, kritikus szemmel figyelem majd, ha valaki pedig kirúg a hámból, annak sorait vagy áthúzom vagy új reagot kérek tőle. A reagok alá oda fogom írni a farkas egészség százalékját, és a sebeit amelyek folyamatosan csökkentik azt. Odapötyögöm segítségül még, hogy épp mivel támad vagy mivel védekezik, ezzel segítve a továbbhaladást. Végül kiírom a győztes nevét.
Ajánlatos új harc kezdése előtt átolvasgatni másokét és ötleteket gyűjteni, de egyébként nem kell félned tőle :) Hisz nem a valóság.
A farkasokról szóló menüben már eleget olvashattál róla, kérdés az hogy hogyan zajlik a játékban. A karaktereknek 1 hónap leforgása alatt minimum 1x kell enniük, vagy éhenpusztulnak. Egyénenként lehet ez egy egész nyúl, vagy falatok a falka által levadászott szarvasból. Esetleg hal, ha ügyes halász.
A vadászatot az alfahím indítja és vezényli le. A prédát a KM (ez legtöbb esetben a szerkesztő) játsza ki, csak jelezni kell neki a chatben vagy a reagban. A KM prédának is egészség százalékai lesznek és ahogy hajszolják vagy harapják, úgy csökken majd. Nyilvánvalóan egy szarvas tovább bírja, mint egy nyúl. Hogy melyik igényel Kalandmestert, az az Állatvilágban menüben olvasható.
A vadászat végén természetesen az alfahím joga az első harapás, innentől fogva a játékosokra van bízva minden.
Ha viszont egy magányos farkas nagyobb falatra vágyik egy nyuszinál, gyűjtenie kell maga mellé társakat, a minimum vadászó tagok száma is ott lesz az állatok neve mellett.
|